Dollhouse - in stores april 7th!

Tänkte göra lite reklam för min rockskolelärares band "Dollhouse". De är på turné just nu så om ni vill lyssna lit etill deras sounds så sök bara upp dem, fast det kan nog bli lite svårt för då måste ni ju åka land o rike runt för å hitta dem. Gå in på deras MySpace ist! Sök på Dollhouse så kommer dem upp, det lovar jag :)

Men är Dollhouse något för just dig då?
Ja, detta är ju en synnerligen bra fråga, men jag vet inte om jag kan svara på den. Så därför gör jag en lista på det som representerar Dollhouse musik.

Dollhouse är:

  • 60-tals rock. Ett perfekt band för dig som gillar den lite äldre rock typen, som gillar å sitta dagarna i ända o lyssna på tunga, blues inspirerade gitarr riff.
  • Deffenitivt live musik. De här bandet bara måste du se live.Stämningen, lokalen, soundet, de galna bandmedlämmarna, det får bara inte missas!
  • lokalmusik. Soundet låter som om det är inspelat i en rocklokal, grymt coolt. Trummorna hörs tydligt i bakrunden inte alls sådär basigt och tungt utan lite med en lättare touch.
  • sången. Sången lixom förhöjer bandet till en helt ny nivå, Chris Winters hesa höga röst i samband med rocklokalsoundet är = 1!
  • Gitarrerna. bluesrythmen och de tunga riffen är bara så br aoch skickligt gjorda. Kanske den tyngsta bland dem alla ändå är Carl Rasmus, a.k.a Carl Ra. Rockskole-kalle. Med sin kreativitet och sin energi. Han förtjänar deffenitivt en extra guldstjärna i kanten. Bra jobbat Carl Ra!!

Bandmedlämmar:

  • Chris Winter - Lead vocals & guitar
  • Marcus S Davis - Drums
  • Carl Ra - Guitar
  • Lars Jonsson - Bass guitar


Tillslut tänkte jag bjuda på ett smakprov. Låten heter "Last Night", bandet är Dollhouse och stämningen är på topp.



            

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0